Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

 I.

Základní ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané:

 

BIOTATRY H&B, s. r. o.
IČO: 52 776 239
DIČ: 21 2114 4212
IČ DPH:  SK21 2114 4212 dle §4
se sídlem: Východná 465, 032 32 Východná, Slovenská republika
zapsané u okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka 73612/L                   

Kontaktní údaje:
e-mail: eshop@biotatry.cz
telefon +420 721 401 188
www.biotatry.com

Provoz:
Obchod Humno – Farma Východná
Východná 465, 032 32 Východná, Slovenská republika

(dále jen „prodávající“)

 

  1. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svojí podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci svojí podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese biotatry.cz. (dále je „internetový obchod“).
  2. Ustanovení obchodních podmínek jsou neoddělitelnou součástí kupní smlouvy. Odlišné ujednání v kupní smlouvě má přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
  3. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém, nebo slovenském jazyku.

 

II.

Informace o zboží a cenách

  1. Informace o zboží, včetně uvedení ceny jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností jsou uvedené u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedené včetně daně z přidané hodnoty, všech souvisejících poplatků a nákladů za vrácení zboží, pokud toto zboží ze své podstaty nemůže být vrácené obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazované v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje dojednání kupní smlouvy za individuálně dohodnutých podmínek.
  2. Všechna prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinný uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
  3. V internetovém obchodě jsou zveřejněné informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží.
  4. Případné slevy z kupní ceny zboží není možné navzájem kombinovat, pokud se nedohodne prodávající s kupujícím jinak.

 

III.

Objednávka a uzavření kupní smlouvy

  1. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
  2. Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
    • prostřednictvím svého zákaznického účtu, pokud provedl předcházející registraci v internetovém obchodě,
    • vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
  3. Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.
  4. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko Odeslat objednávku s povinností platby. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považované za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
  5. Bezodkladně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na e-mailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřená až po přijetí objednávky prodávajícím. Oznámení o přijetí objednávky je doručené na e-mailovou adresu kupujícího.
  6. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v tom případě uzavřená potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho e-mailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách.
  7. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručené oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonním čísle prodávajícího nebo elektronickou zprávou na e-mail prodávajícího, obě uvedené v těchto obchodních podmínkách.
  8. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinný dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zaslané automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v tom případě uzavřená potvrzením o přijetí kupujícím na e-mailovou adresu prodávajícího.

 

IV.

Zákaznický účet

  1. Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace.
  2. V rámci zákaznického účtu bude prodávající poskytovat bezúplatně kupujícímu jeho registraci za účelem:
    • uložení dodacích a fakturačních údajů,
    • uložení dokladů,
    • uchovávání předcházejících objednávek,
    • uchovávání hodnocení zboží a diskuzí u zboží,
    • poskytování slev,
    • opuštěný košík – registrovaný kupující nedokončil svůj nákup, nedokončil platbu a kupující mu zašle e-mail s upozorněním a obsahem košíku,
    • reaktivace – registrovaný kupující delší dobu nevyvíjí v e-shopu aktivitu, a proto ho prodávající kontaktuje se záměrem motivovat ho k dalšímu nákupu,
    • hlídací pes – prodávající zašle kupujícímu e-mail s upozorněním o dostupnosti vyprodaného zboží
  3. Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinný uvádět správné a pravdivé všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinný aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považované za správné.
  4. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečený uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinný zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
  5. Kupující není oprávněný umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
  6. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to hlavně v případě, když kupující svůj uživatelský účet delší dobu nevyužívá, nebo v případě, kdy kupující poruší svoje povinnosti z kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek.
  7. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to hlavně s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

 

V.

Platební podmínky a dodání zboží

  1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží podle kupní smlouvy může kupující zaplatit následujícími způsoby:
    • bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. 60 79 25 93 29 / 0800, vedený u České spořitelny,
    • bezhotovostně platební kartou,
    • bezhotovostně převodem na účet prodávajícího prostřednictvím platební brány Comgate,
    • dobírkou v hotovosti při převzetí zboží,
    • v hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru na provozovně,
    • v hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru na výdejně zásilek.
  2. Společně s kupní cenou je kupující povinný zaplatit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvní výšce. Pokud není dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou také náklad spojený s dodáním zboží.
  3. V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 3 dnůod uzavření kupní smlouvy.
  4. V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.
  5. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího zaplatit kupní cenu splněný okamžikem připsání příslušné sumy na bankovní účet prodávajícího.
  6. Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu nebo jinou obdobnou platbu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
  7. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinný vystavit kupujícímu pokladní doklad. Zároveň je povinný zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku potom nejpozději do 48 hodin.
  8. Zboží je kupujícímu dodané:
    • na adresu určenou kupujícím v objednávce
    • prostřednictvím výdejny zásilek na adresu výdejny, kterou kupující určil,
    • osobním odběrem v provozovně prodávajícího.
  9. Volba způsobu dodání se provádí v průběhu objednávání zboží.
  10. Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedené v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy dohodnutý na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
  11. Pokud je prodávající podle kupní smlouvy povinný dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinný převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutné zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedené v objednávce, je kupující povinný zaplatit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
  12. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinný zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv vad toto bezodkladně oznámit přepravci. V případě zjištění porušení obalu nasvědčujícího neoprávněnému vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
  13. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslaný na e-mailovou adresu kupujícího nebo je přiložený k dodávanému zboží.
  14. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání, nejpozději však převzetím zboží. Zodpovědnost za náhodnou ztrátu, poškození či zničení zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neudělal.

 

VI.

Odstoupení od smlouvy

  1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit i bez uvedení důvodu.
  2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy představuje 14 dní
    • ode dne převzetí zboží,
    • ode dne převzetí poslední dodávky zboží, pokud je předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí
    • ode dne převzetí první dodávky zboží, pokud je předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.
  3. Kupující nemůže kromě jiného odstoupit od kupní smlouvy:
    • o poskytování služeb, pokud byly splněné s jeho předcházejícím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy oznámil kupujícímu, že v tom případě nemá právo na odstoupení od smlouvy a pokud došlo k úplnému poskytnutí služby,
    • o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výkyvech finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího a ke kterému může dojít v průběhu lhůty pro odstoupení od smlouvy,
    • o dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnutá v době uzavření smlouvy, které mohou být dodané až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výkyvech trhu nezávislých na vůli prodávajícího,
    • o dodávce zboží, které bylo upravené podle přání kupujícího, zboží vyrobeného na míru nebo zboží určeného zvlášť pro jednoho kupujícího,
    • o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke svojí povaze nenávratně smíchané s jiným zbožím,
    • o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání porušený,
    • o dodávce zvukových záznamů, obrazových záznamů, audiovizuálních záznamů, knih nebo počítačového softwaru, pokud jsou prodávané v ochranném obalu a kupující tento obal rozbalil,
    • o dodávce novin, periodik nebo časopisů s výjimkou prodeje na základě dohody o předplatném a prodeji knih nedodávaných v ochranném obalu,
    • o dodávce elektronického obsahu jinak než na hmotném nosiči, pokud jeho poskytování začalo s výslovným souhlasem kupujícího a kupující prohlásil, že byl řádně poučený o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy,
    • v dalších případech uvedených v § 7 odst. 6 zákona č. 102/2014 Z. z., o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího ve znění ne horších předpisů.
  4. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prohlášení o odstoupení v lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
  5. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na e-mailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře.
  6. Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinný vrátit prodávajícímu zboží do 14 dní od odstoupení od smlouvy. Kupující nese náklady spojené s vrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, když zboží nemůže být vrácené pro svoji povahu obvyklou poštovní cestou.
  7. Pokud odstoupí kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dní od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, když s tím kupující souhlasí a když mu tím nevzniknou další náklady.
  8. Pokud kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výšce odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
  9. Pokud odstoupí kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinný vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží odevzdá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
  10. Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebované a neznečištěné, a pokud je to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněný jednostranně započítat proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
  11. Prodávající je oprávněný odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, nebo když výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictvím e-mailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dní od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.

 

VII.

Práva z vadného plnění

  1. Prodávající zodpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající zodpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
    • má zboží vlastnosti, které si strany dojednaly, a pokud chybí dojednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy prodávajícím provedené,
    • se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
    • zboží odpovídá jakosti nebo provedení dohodnutého vzorku nebo předlohy, pokud byla jakost nebo provedení určené podle dohodnutého vzorku nebo předlohy,
    • je zboží v odpovídajícím množství nebo hmotnosti a
    • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
  2. Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží kupující, má se za to, že zboží bylo vadné už při převzetí. Kupující je oprávněný uplatnit práva z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvacet čtyři měsíců od převzetí. Toto ustanovení se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu pro vadu, pro kterou byla nižší cena dohodnutá, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží pro vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo pokud to vyplývá z povahy zboží.
  3. V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:
    • pokud jde o vadu, kterou je možné odstranit:
    • bezplatné odstranění vady zboží,
    • výměnu zboží za nové zboží,
    • pokud jde o vadu, kterou nelze odstranit:
    • přiměřenou slevu z kupní ceny,
    • odstoupit od smlouvy.
  4. Kupující má právo odstoupit od smlouvy,
    • pokud má zboží vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby se věc mohla řádně užívat jako věc bez vady,
    • pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě,
    • pokud nemůže řádně zboží užívat pro větší počet vad zboží.
  5. Prodávající je povinný přijmout reklamaci v kterékoliv provozovně, ve které je přijetí reklamace možné, případně i v sídle nebo místě podnikání. Spotřebitel může reklamaci uplatnit i u osoby určené prodávajícím. Pokud reklamaci spotřebitele vyřizuje osoba určená prodávajícím, tato může reklamaci vyřídit pouze odevzdáním opraveného zboží, jinak reklamaci postoupí na vyřízení prodávajícímu. Prodávající je povinný kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
  6. Pokud spotřebitel uplatní reklamaci, prodávající nebo jím pověřený zaměstnanec nebo určená osoba je povinný poučit spotřebitele o jeho právech vyplývajících z vadného plnění. Na základě rozhodnutí spotřebitele, které z práv vyplývajících mu z vadného plnění uplatňuje, je prodávající nebo jím pověřený pracovník nebo určená osoba povinný určit způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech nejpozději do tří pracovních dní ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, hlavně pokud se vyžaduje složité technické zhodnocení stavu zboží, nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace včetně odstranění vady musí vyřídit ihned, přičemž v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později. Vyřízení reklamace včetně odstranění vady však nesmí trvat déle než 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu zboží za nové zboží. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje moment, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.
  7. Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace, a to nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace.
  8. Právo z vadného plnění kupujícímu nepatří, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, nebo pokud kupující vadu sám způsobil.
  9. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby.
  10. Volbu způsobu reklamace a jejího vyřízení, pokud je více možností, má kupující.
  11. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 499 až 510, § 596 až 600 a § 619 až 627 zákona č. 40/1964 Zb., občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů, a zákonem č. 250/2007 Z. z., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů.

 

VIII.

Doručování

  1. Smluvní strany si mohou všechnu písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
  2. Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.

 

IX.

Mimosoudní řešení sporů

  1. Spotřebitel má právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu, pokud není spokojený se způsobem, kterým prodávající vyřídil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva. Spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního (mimosoudního) řešení sporu u subjektu alternativního řešení sporů, pokud prodávající na žádost podle předcházející věty odpověděl zamítavě nebo na ni neodpověděl do 30 dní ode dne jejího odeslání. Tímto není dotčená možnost spotřebitele obrátit se na soud.
  2. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Slovenská obchodní inspekce, se sídlem: Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927, kterou je možné za uvedeným účelem kontaktovat na adrese Slovenská obchodná inspekce, Ústřední inspektorát, Odbor mezinárodních vztahů a alternativního řešení sporů, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, anebo elektronicky na ars@soi.sknebo @soi.sk. Internetová adresa: https://www.soi.sk/. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
  3. Evropské spotřebitelské centrum Slovenská republika, se sídlem Mlynské nivy 44/a, 827 15 Bratislave, internetová adresa: http://esc-sr.sk/je kontaktním místem podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 z 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
  4. Prodávající je oprávněný k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu vykonává v rámci svojí působnosti příslušný okresní úřad odbor živnostenského podnikání. Slovenská obchodní inspekce provádí ve vymezeném rozsahu kromě jiného dozor nad dodržováním zákona č. 250/2007 Z. z., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů .

 

X.

Závěrečná ustanovení

  1. Všechna dojednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem Slovenské republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, strany se dohodly, že vztah se řídí právem Slovenské republiky. Tímto nejsou dotčená práva spotřebitele vyplývající ze všeobecně závazných právních předpisů.
  2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázaný žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení zákona č. 250/2007 Z. z., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů.
  3. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, hlavně autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafiky, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázané kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
  4. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahu třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho použití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí provádět žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užívat programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a používat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
  5. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivovaná prodávajícím v elektronické podobě a není veřejně přístupná.
  6. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit nebo doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčená práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předcházejícího znění obchodních podmínek.
  7. Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.